Proběhla tři první testovací sezení:
- kratší sezení (Dan, Důša, Endy) – jen pár her s verzí pravidla: silný trumf bere ten, kdo ho vynesl a měl nejvyšší kartu ve štychu. Závěry minimální. Snad jen, že u hráčů, kteří vyhráli licitaci, se nacházela vždy velmi silná sestava karet, což je mimo jiné důsledek toho, že na menší počet karet oproti std. mariáškám (26 ku 32) připadá stejný počet bodovaných karet.
- delší sezení (Karel, Jerry, Dan) – asi dvacet her – opět s verzí pravidla pro silné trumfy z bodu 1. Zjištěn subjektivní odpor k pravidlu silných trumfů – bere ten, kdo ho uplatnil a má nejvyšší kartu ve štychu. Jinak také identifikace faktu, že hlášky ve dvou barvách obsahují bodovanou kartu (červená, tmavě zelená). Jde o klíčové zjištění, z něhož vyplývá problémová situace, kdy tmavě zelená hláška, za předpokladu posloupnosti král, devítka (bodovaná), svršek (bodovaný), eso (bodované), může být roztržena a po té obtížně hlásitelná resp. nehlásitelná. To je způsobeno tím, že v uvedeném pořadí nejdou karty hlášky těsně po sobě. Z toho posléze vyplynula změna pořadí v tmavě zelené barvě do podoby: král, svršek (bodovaná), devítka (bodovaná), eso (bodované). Také je třeba zavést pravidlo, že hlášky s bodovanou kartou se hlásí nebodovanou kartou.
Večer po této seanci proběhl test ve vylepšeném singl módu a bylo zajištěno, že silné trumfy se musí hrát tak, že štychy, kde se vyskytují, bere vždy útok. Za platnosti uvedeného pravidla zjištěna hratelnost dvou sedem, které se často rodí z nižších vylicitovaných her po obdržení talónu. - delší sezení (Důša, Endy, Dan) – asi 15 her – evidovány připomínky k pravidlům i k formálním náležitostem karet. No jó no, ty karty se ale překreslovat nemohou. Nejde to. Podoba karet ve všech formálních atributech barva, čáry, jejich rozmístění plus symboly atd. – to je soustava zámků celkovosti. S pravidly už je to jiné. Dále evidován požadavek zařadit bodované obdélníkové karty na své pozice (ne tedy pod esa). Zkouška her dle požadavku. Dá se hrát bez problémů. Bodované karty nízké hodnoty je pochopitelně těžší uhrát, jak pro obranu, tak pro útok. Silné trumfy se hrály v podobě: štych s nimi bere útok.
Závěr: Z prvních seancí vyplynula role silných trumfů: bere vždy útok a pak i vynáší útok. Dále usazen způsob nakládání s hláškami a zaevidována zvláštnost toho, že obsahují bodované karty. Dva hratelné způsoby pořadí karet kompatibilní s bezproblémovým hlášením hlášek:
- jednodušší – bodované obdélníkové karty sedí na svých pozicích dle hodnot na nich uvedených,
- složitější – bodované obdélníkové karty se nachází pod esem viz obrázek nahoře. U tmavě zelené barvy jdou tedy hodnoty v horní polovině takto: král, svršek (bodovaný), devítka (bodovaná), eso (bodované)
Ještě pro dokreslení přikládám zobrazení hlášek: vlevo pouze dvojice a vpravo dvojice plus osamocený král (slovník Hierarchicky nejvyššího řízení je jeden).